У петак, 11.03.2016. у нашој школи одржан је састанак представника Ученичких парламената зрењанинских школи које је организовао Ученички парламент ОШ „Јован Јовановић Змај“.
„Змајевци“ су организовали дружење са парламентарцима ОШ „2. Октобар“, ОШ„Петар Петровић Његош“, ОШ„Доситеј Обрадовић“ и ОШ„Јован Цвијић“. Дружење смо започели радионицом Шта ми је важно коју је водио педагог школе Верица Радованов. На овој радионици парламентарци су се упознали и заједно сарађивали у тимовима на завршним плакатима који су представљали оно што им је важно.
Циљ ове радионице био је да се успостави сарадња између парламента различитих школа, да се вршњаци међусобно зближе и подстакну на размишљају о сопственим вредностима и уверењима и њиховој хијерархији.Ученицима је понуђења „Листа вредносних орјентација“ са 12 вредности које су требали да рангирају од 1 – најбитнија до 12- најмање битна вредност.
Ево како су они рангирали вредности које су то тренутно, за њих најбтније:
“ШТА МИ ЈЕ БИТНО – МОЈЕ ВРЕДНОСТИ“ | ПРОСЕЧАН РАНГ |
1. Имати пријатеље | 1,92 |
2. Имати добар однос са родитељима | 4,08 |
3. Бити добра/добар у школи | 4,20 |
4. Имати слободу да радим шта желим | 5,36 |
5. Бити добар у спорту, музици, глуми | 5,56 |
6. Бити део групе | 6,52 |
7. Бити ненасилан | 7,44 |
8. Имати девојку/младића | 8,17 |
9. Мој углед/репутација | 8,52 |
10. Бити популаран/популарна | 8,76 |
11. Расна и национална једнакост | 8,96 |
12. Новац | 9,24 |
На основу приказа просечник рангова јасно је ко утиче на формирање вредносних оријентација.
На првом месту, нарочито у овим годинама живота, утицај вршњака (чији је утицај и најјачи) што су показала и многа предходна испитивања да је млађим генарацијама најбитнија генерацијска припадност. Да би сложили са својом генерацијом осмаци најчешћње стављају социјалне ставове изнад персоналних.
На друго место ученици су издвојити утицај породице а на трећем утицај школе коју се током њиховог одрастања надовезао утицај породице. Блиске вредности просечног ранга показују да ова два утицаја имају готово једнаку битност у формирању вредностних орјентација ученика од 13-15 .
На трећем и четвртом месту су вредности: „Имати слободу да радим шта желим“ и „Бити добар у спорту, музици, глуми“. На систем вредности ученика овог узраста веома снажно утичу, медији,интернет, друштвене мреже, односно јавне личности (политичари, естрадне звезде, спортисти…) који се у њима појављују.
Данас, у 21. веку, скоро сваки дете је конзумент медија који промовишу популарну културу.
Да ли због тога или нечег другог али је забрињавајуће да су пожељне друштвене вредносне орјентације: „Бити ненасилан“ и „Расна и национална једнакост“ веома ниско рангиране од стране ученика.
Верица Радованов, педагог школе
Након тога, парламентарцима је представник Ученичког парламента, Вук Ђермановић VIII-1, одржао кратку презентацију о Фотографији и упознао их са неким од основних правила фотографије. Радионици се придружио и познати зрењанински фотограф Павле Табороши. Парламентарци су применили оно што су научили у малом експерименту фотографисања мобилним телефонима.
На крају дружења представник Ученичког парламента ОШ „Ј. Ј. Змај“, Вук Ђермановић VIII-1, уручио је дипломе и награде победницима Фото-конкурса „Моја зимска прича“.
Дружење је завршено договором да се скуп Парламентараца одржи у некој од гостујућих школа и једним великим заједничким загрљајем.
Фотографије награђених на фото-конкурсу можете видети овде, а фотографије са дружења испод овог текста.
До следећег дружења,
СРДАЧАН ПОЗДРАВ!